Stratégiai tervezés, a kifejezés, amitől vagy sírva menekülünk, vagy legyintünk rá „marhaság”. De mit takar ez? Miben tud ez nekem segíteni?

Egyszerűen kifejezve: meghatározni a célunkat és annak megfelelően az odavezető utat.

Kicsit összetetteben kifejezve: Vállakozásunknak kell, hogy legyen egy célja, mármint nem a tevékenységiköre gondolok, hanem teljesítmény béli célja. Mekkora profitot szeretnénk elérni? Hogyan szeretnénk? Bővítjük a tevékenységikörünket? Veszünk új eszközöket? Bővítjük értékesíteni kívánt termékkörünket? Nyitunk új célközönség felé?

A nagy multiknál ezek kőbe vésett dologok, hiszen a stratégiai terv szerint végzik a munkájukat. Kisebb vállalkozásoknál nem feltétlen ennyire kőbevésett, de nem elhanyagolható. Nyilván ha van, egy kis pékségünk egy forgalmasabb útszakasz mellett ahol az emberek megállnak reggelit venni, délután meg a vacsorához kenyeret, ott az olyan fogalmakra, mint a „stratégiai tervezés”, vagy „célközönség” csak legyintenek.  Nyilván, célközönség az, akinek kenyér kell, a terv pedig, hogy megsütjük azt a kenyeret nekik.

Marketing szempontjából a stratégia tervezés azért fontos, mert így meghatározzuk kommunikációt. Kinek, mit, és milyen platformon kommunikálunk, ehhez igazítjuk hirdetésinket.

Ha neked is segítségre van szükséged a saját stratégiai terved kidolgozásához, fordulj hozzám bizalommal.