Amikor elkészül a weboldalad és látogatható lesz, nyilvánvalóan szükséges mérni az adatokat, vagyis azt, hogy:

  • Hányan tekintettek meg az oldalt?
  • Mennyire voltak aktívak a látogatók?
  • Mi az, amire a legtöbben kattintottak?
  • Milyen keresése jött fel a te oldalad?
  • Mekkora a vissza fordulási arány?

Minden weboldal egyértelmű céllal jött létre. Egy webshop nyilván azért, hogy vásárlásra vegye rá a látogatókat, egy bemutatkozó weboldal pedig, hogy átfogó képet mutasson a vállalkozásunkról. A weboldalad mindig legyen informatív, érthető és elérhető legyen az információ. Ha valaki feltéved az oldaladra, de nem kap egyértelmű információt arról, hogy mit nyújthatsz neki, akkor az illető elhagyja az oldalt. Megállapítások szerint kb 7 másodperced van megfogni egy ügyfelet.

Mi az a visszafordulási arány?

Az, ha ügyfeled interakció nélkül rövid időn belül elhagyja az oldalad. Bizony a Google ezt is méri.

  • Az leső és nagyon fontos dolog: NEM SZABAD ELDUGNI AZ INFORMÁCIÓT!

Gyorsan kapjon rólunk információt a látogató. Mert valószínűleg más is van a piacon aki ugyanazt a tevékenységet űzi amit te. Ha nem találja megfelelően informatívnak az oldalad, akkor talál majd másikat.

  • Call to action

Cselekvésre felhívás. Vagyis „kattints ide hogy meg tudd…”, „iratkozz fel hírlevelünkre, hogy időben értesülj a ….”, „írj kommentet és oszd meg  véleményed a …”.                                             Vegyük rá a látogatókat az interakcióra

  • Vezessünk blogot.

Adjunk okot arra, hogy több időt töltsön az oldalunkon a látogató, sőt térjen vissza és olvassa el az újabb és újabb cikkeket.Persze nem kell arra számítani, hogy a 2-3. cikk után már rendszeres olvasóink lesznek. Az majd körül-belül az 50. cikk után történhet meg